Αρχική σελίδα
Θεματικές ενότητες
Πρόσφατες εξελίξεις
Επικοινωνία
Αναζήτηση

Progressive Insurance
 

 
Medlook Kids
 



Επίκαιρα Θέματα

Πώς θα νικήσετε την κατάθλιψη;

Πόνος στο στήθος: Αυτά που πρέπει να ξέρετε

Γάλα, γιαούρτι και ασβέστιο για πρόληψη καρκίνου

Μύκητες γεννητικών οργάνων: Σημεία, συμπτώματα και θεραπεία

Το γέλιο και οι βιολογικές του επιδράσεις στη σωματική και ψυχική υγεία

Εργαζόμενες γυναίκες: Το χρόνιο στρες και μέτρα αντιμετώπισής του

Μυστικά για καλύτερη επαγγελματική ζωή με υγεία και ευεξία

Φαγητά εναντίον της τύφλωσης που προκαλεί ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας του ματιού

Η ασπιρίνη μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο προσβολής από καρκίνο και εκδήλωσης μεταστάσεων καρκίνου

Δάγκωμα φιδιού: Τύποι δαγκώματος, σημεία και συμπτώματα

 

Πρόσφατες εξελίξεις

Τυπώστε το άρθρο
Στείλε το σε ένα φίλο

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρωμε κάθε μέρα;
15-05-2003

Τα φρούτα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων

Τα άτομα που τρωνε λίγα φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν καρκίνο και προβλήματα καρδίας.

Η ποσότητα των φρούτων ή λαχανικών που καταναλώνουν κάθε μέρα οι άνδρες, οι γυναίκες και τα παιδιά έχει σημαντική επιρροή στην εκδήλωση διαφόρων ασθενειών.

Έχει υπολογιστεί ότι για κάθε μερίδα φρούτων ή λαχανικών που καταναλώνει κάθε μέρα κάποιο άτομο, υπάρχει μια μείωση της τάξης του 4% του κινδύνου για καρδιακή προσβολή.

Τι είναι όμως ο ορισμός μιας μερίδας φρούτων και λαχανικών;

Σύμφωνα με το National Cancer Institute, μια μερίδα μπορεί να είναι: Η ποσότητα από φρούτα ή λαχανικά που περιέχεται μέσα σε ένα μικρό ποτήρι, ή ένα μικρό ποτήρι χυμού ή ένα φρούτο (μήλο, πορτοκάλι, μπανάνα) μετρίου μεγέθους ή ακόμη ένα μικρό μπολ με σαλάτα.

Σε επιδημιολογικές έρευνες φάνηκε ότι γυναίκες που καταναλώνουν μέχρι 10 τέτοιες μερίδες λαχανικών και φρούτων κάθε μέρα, έχουν 40% λιγότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν έμφραγμα του μυοκαρδίου. Σε άλλες μελέτες βρέθηκε ότι μια ανάλογη κατανάλωση, μείωνε αποτελεσματικά την πίεση.

Μέχρι σήμερα οι συστάσεις του National Cancer Institute σχετικά με την πρόληψη του καρκίνου ήταν ότι όλοι πρέπει να προσπαθούμε να τρωμε κάθε μέρα 5 μερίδες λαχανικών και φρούτων. Τώρα φάνηκε ότι οι ποσότητες αυτές εάν αυξηθούν, τα πλεονεκτήματα για την υγεία είναι σημαντικά.

Για τους λόγους αυτούς αρχίζει μια νέα εκστρατεία με στόχο να γίνει ευρέως κατανοητό ότι η κατανάλωση 9 μερίδων φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα μπορεί να έχει πολύ ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία των ανδρών.

Για τις γυναίκες συστήνονται τουλάχιστο 7 μερίδες καθημερινά ενώ για τα παιδιά και έφηβους τουλάχιστο από 5 έως 7. 

Σύμφωνα με πληθυσμιακές στατιστικές μόνο 4% των ανδρών καταναλώνουν μέχρι 9 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Μόνο 25% του συνόλου των ενηλίκων τρωνε τουλάχιστο 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Περίπου το 33% του πληθυσμού καταναλώνει από 1 έως 2 μερίδες λαχανικών και φρούτων.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μερικές ομάδες πληθυσμού που καταναλώνουν ελάχιστες ποσότητες φρούτων και λαχανικών παρουσιάζουν πολύ συχνότερα καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες.

Συγκεκριμένα οι μαύροι Αμερικανοί άνδρες, τρωνε συνήθως μόνο περίπου 3 μερίδες φρούτων και λαχανικών.

Οι άνδρες αυτοί παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα και θνησιμότητα καρκίνου, έχουν τη ψηλότερη συχνότητα καρκίνου του προστάτη στον κόσμο, έχουν τη ψηλότερη συχνότητα ψηλής πίεσης στον κόσμο, αναπτύσσουν συχνότερα και νωρίτερα διαβήτη και έχουν ψηλότερα ποσοστά θανάτων από καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με τις άλλες εθνικές ομάδες.

Υπάρχουν στοιχεία που υποστηρίζουν ότι τα φυτικά θρεπτικά συστατικά όπως για παράδειγμα το φολικό οξύ, που περιέχονται μέσα στο σπανάκι, τα πορτοκάλια, το μαρούλι μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου. Επίσης άλλες έρευνες έδειξαν ότι άνδρες που τρωνε πολλές ντομάτες, έχουν λιγότερο κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της διατροφής, τα ευεργετικά αποτελέσματα της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών είναι πιο εμφανή στο καρδιακό σύστημα συγκριτικά με τον καρκίνο.

Οι ευεργετικές επιδράσεις στην καταπολέμηση και πρόληψη του καρκίνου εξαρτώνται από το είδος των λαχανικών ή φρούτων που καταναλώνονται. Τέτοια παραδείγματα είναι το φολικό οξύ, η λυκοπένη που περιέχεται στις ντομάτες και στη σουλφοραφάνη που περιέχεται στο μπρόκολο.

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες, φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και χιλιάδες άλλες δραστικές φυτοχημικές ουσίες που όταν όλα μαζί προσφέρονται στον οργανισμό, δρουν σε συνέργια και προάγουν την υγεία μειώνοντας τον κίνδυνο διαφόρων ασθενειών.

Συχνά το είδος των φυτοχημικών ουσιών που υπάρχουν μέσα στα φυτά έχει άμεση σχέση με το χρώμα τους. Διάφορα χρώματα φρούτων και λαχανικών, έχουν σχέση με διαφορετικές φυτοχημικές ουσίες.

Οι φυτοχημικές ουσίες όπως η λυκοπένη, η λουτεϊνη, οι φλαβονοειδείς ουσίες, οι ανθοκυανίνες, οι ινδόλες, και η allicin που περιέχεται στο σκόρδο, δρουν σε κυτταρικό επίπεδο με διαφορετικό τρόπο για να προστατεύουν τον οργανισμό από τις νοσηρές επιδράσεις του μεταβολισμού και του περιβάλλοντος.

Είναι για τους λόγους αυτούς που τα φαρμακευτικά συμπληρώματα διατροφής δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ούτε μπορούν να έχουν τις ίδιες ευεργετικές επιδράσεις που έχουν οι φυτοχημικές ουσίες που προέρχονται από τα φρούτα και λαχανικά.

Βλέπουμε λοιπόν την τεράστια σημασία και επιρροή που έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά στην υγεία μας. Για αυτό θα συγκρατήσουμε τις νέες οδηγίες που τονίζουν ότι οι άνδρες είναι καλό να τρωνε τουλάχιστο 9 μερίδες λαχανικών και φρούτων, οι γυναίκες τουλάχιστο 7 και τα παιδιά και έφηβοι από 5 έως 7.

To άρθρo αυτό είναι πνευματική ιδιοκτησία του Medlook. Απαγορεύεται η αντιγραφή, η δημοσίευση, η αναπαραγωγή ή η μετάδοση του, από οποιονδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο χωρίς την έγγραφη άδεια από το Μedlook. Copyright Medlook® All rights reserved.

Κοινοποιήστε το άρθρο:


Βιβλιογραφία:

National Cancer Institute 

 

 


Βλέπετε σχετικά άρθρα:

Βιταμίνες και συμπληρώματα

Διατροφή και δίαιτα


 

Τυπώστε το άρθρο
Στείλε το σε ένα φίλο

Πάνω στην αρχή της σελίδας

 

 

 
LOGICOM
 

 

 


Αρχική Σελίδα Πρόσφατες Εξελίξεις Θεματικές ενότητες Πρόληψη
Ατομα με ειδικές ανάγκες
Medlook Kids Επικοινωνία
Πολιτική απορρήτου
Τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας αυτής έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και προέρχονται από διεθνώς αναγνωρισμένους οργανισμούς και πηγές εγνωσμένου κύρους. Οι πληροφορίες που περιέχονται δεν πρέπει να αντικαθιστούν τις συμβουλές ή οδηγίες του γιατρού σας. Για οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας σας πρέπει ν' απευθύνεστε στον γιατρό σας που είναι ο πλέον αρμόδιος για να σας δώσει θεραπεία ή συμβουλές για την περίπτωση σας. Επιπλέον μην παίρνετε φάρμακα χωρίς τη συμβουλή του γιατρού σας και ούτε να τροποποιείτε τις θεραπείες που σας δίνει χωρίς να τον ενημερώνετε. Το medlook δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν λάθη ή παραλείψεις ή οποιοδήποτε πρόβλημα συμβεί που να έχει σχέση με πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις ιστοσελίδες αυτές. Η πληροφόρηση που δίνεται εδώ δεν είναι, δεν μπορεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σαν βάση για διάγνωση ή επιλογή θεραπείας.
Copyright 2000 medlook® All rights reserved
Οι πληροφορίες, τα άρθρα και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αυτής αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του medlook και απαγορεύεται η αντιγραφή, δημοσίευση ή αναπαραγωγή των, από οποιονδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο χωρίς την έγγραφη άδεια από το medlook.
http://www.medlook.net